Doğaltaş sektöründen 2,5 milyar dolarlık ihracat hedefi

Ege Maden İhracatçıları Birliği Lideri İbrahim Alimoğlu, 2022 yılı ocak-ağustos periyodunda ihracatlarının yüzde 15 artışla 811 milyon dolar, son 1 yıllık devirde ise yüzde 12 artışla 1 milyar 189 milyon dolara ulaştığını söyledi.

Alimoğlu, “Birliğimizin doğaltaş ihracatı 8 aylık periyotta yüzde 11 artışla 530 milyon dolara ilerledi. Türkiye geneli toplam doğaltaş ihracatının yüzde 40’ını biz gerçekleştiriyoruz. Doğaltaş ihracatında işlenmiş eserler ihracatı yüzde Türkiye genelinde yüzde 70 iken, birliğimizde bu oran yüzde 80’lere ulaşıyor. Amacımız bu oranı yüzde 90’a çıkarmak. İşlenmiş eserler başta olmak üzere, Türkiye’de yıllık 2 milyar dolara ulaşan doğaltaş ihracatımızı 2,5 milyar dolara çıkarmak için üyelerimizle yaptığımız faaliyetlere sürat kazandırıyoruz” dedi.

HEDEF ÜLKELER 

URGE projeleriyle firmaların ortak hareket etme kümelenme kültürünü kazandıklarına değinen Alimoğlu kelamlarına şöyle devam etti: “Birliğimizce 3’üncüsü düzenlenen Yeni Devir Doğaltaş Pazarlama ve Strateji Geliştirme URGE projemiz 2022-2025 tarihlerinde yürütülecek ve toplamda 26 firmamız iştirak gösterecek. Firmalarımızın gereksinim tahlili çalışmalarını tamamladık. Kısa müddet içerisinde yurt dışı pazarlama faaliyetlerine başlayacağız. Maksat pazar ülkelerimiz; ABD, Birleşik Krallık, Fransa, Avustralya Almanya, Çin, Arjantin, İtalya, Singapur, Kanada, Suudi Arabistan, Katar, Hindistan, Tayvan, Güney Kore, Rusya Federasyonu ve Nijerya’dır.”

POTANSİYELE SAHİBİZ 

Alimoğlu, “URGE projemiz çerçevesindeki 17 amaç ülkeye 2021 yılında doğaltaş ihracatımız yüzde 30 artışla 539 milyon dolar olarak gerçekleşti. Doğaltaş ihracatımızın yüzde 73’ünü bu ülkelere gerçekleştiriyoruz. 2022 yılı ocak ağustos devrinde birliğimizin kelam konusu maksat ülkelere doğaltaş ihracatı yüzde 5 artışla 368 milyon dolar ulaştı. Amaç pazarlarımıza ihracatımızı 1 milyar dolara çıkaracak potansiyele sahibiz. Türkiye doğaltaş kesiminde dünya rezervlerinin üçte birine sahip. Değişen dünyada her pazarımız için birden fazla pazarlama stratejileri geliştirilmesi temel gayelerimiz ortasında yer alıyor” diye konuştu.

AGRASİF PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Covid-19 sonrası tedarik zincirinde yaşanan yeni gelişmeleri dikkate alarak hem amaç pazar hem de alıcı firma özelinde tahlil çalışmaları yapacaklarını kaydeden Alimoğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü: “İşletmelerin pazarda rekabet üstünlüğü sağlaması ve üstünlüğünü muhafazası emeliyle agresif pazarlama stratejileri uygulanmaya odaklanıyoruz. Reklam ve tanıtım araçlarının yazılım firmalarıyla AR-GE yaparak geliştirilmesini de sağlayacağız. Birebir yahut yakın bölümlerde faaliyet gösteren firmalarımızın kümelenmesi ile bir ortaya getirilmesi ve iş birliği şuurunun oluşturulması, madencilik kesimimizin orta vadedeki 12 milyar dolar ihracat hedefine daha süratli ulaşmasını sağlayacak.”

YÜZDE 11 ARTIŞ

Ege Maden İhracatçıları Birliğinin 2022 yılı ocak-ağustos devrinde yüzde 11 artışla 530 milyon dolara ulaşan doğaltaş ihracatında birinci sıradaki 10 ülkeye bakıldığında; ABD’ye yüzde 9 artışla 162 milyon dolar, Çin’e 58 milyon dolar, Almanya’ya yüzde 56 artışla İsrail’e yüzde 21 artışla 40 milyon dolar, Fransa’ya 34 milyon dolar, Avustralya’ya yüzde 17 artışla 23 milyon dolar, Hindistan’a yüzde 47 artışla 13 milyon dolar, Irak’a yüzde 30 ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne yüzde 86 artışla 11 milyon dolar, Avusturya’ya 8 milyon dolar doğaltaş ihracatı gerçekleştirildi.

KAYNAK: İHA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir